Hallo, mijn naam is Amera.

Welkom op mijn site! 

Periode 1

Onderwerp:

In deze periode zijn we bezig geweest met het maken van een eigen website. Elke leerling kreeg een IBM case waarin stond waar je website over moest gaan. Mijn onderwerp was een camping.

Startformulier:

Het systeem heeft een startformulier. Dit is een formulier waarop wordt aangegeven van welke organisatie deze software is. Na het aanklikken van dit scherm of aanklikken van een knop kom je op een formulier met knoppen. Met deze knoppen kun je naar de diverse vervolgschermen.

nAw- gegevens:

Natuurlijk is het relevant om de naam, adres en woonplaats gegevens te weten van je klanten. Daarnaast moest je nog vijf andere belangrijke informatie verzamelen. Wel de zo nodige informatie bij je eigen onderwerp!

Inhoud website:

Je moest het volgende in je website hebben; knoppen, frameset, views en verder nog formulieren etc.

Periode 2

rpi componenten los
het aansluiten.
RPI

In deze periode hebben we met de RPI gewerkt. Hierboven zie je wat we als basis gebruiken. De RPI natuurlijk en alle andere onderdelen die erbij horen.

Na het programma te hebben opgestart en ermee geëxperimenteerd te hebben moesten we opdrachten uitvoeren.

screenshot:

Als voorbeeld moesten we bijvoorbeeld een screenshot kunnen maken. We leerden dan hoe je het programma moesten installeren, en met welke commando’s je dat moest uitvoeren.

verder opdrachten…

Voor de rest waren we ook bezig met stoplichten , LED lichtjes en sensoren. Zo leerde je ook stap voor stap welke commando’s je moest uitvoeren.

Periode 3

onderwerp:

In periode 3 zijn we bezig geweest met een Mondriaan maken en met fotoshoppen.

Mondriaan:

Met behulp van het het programma ”Adobe Illustrator” hebben wij een Mondriaan gecreëerd. Ik begon eerst met zwarte lijnen trekken, wel moest ik er voor zorgen dat alles recht was en de uiteinden goed verbonden waren. Als laatste stap kleurde je de vakken in en werd het een prachtig kunstwerk. Een simpele, leuke opdracht dus!

Photoshop:

Als opdracht moesten wij eerst een foto nemen bij een ”green screen”.  Op de foto moest je een situatie uitdrukken, bijvoorbeeld dat je valt zodat je, je foto later bij een leuke bijpassende achtergrond kan plakken. Als thema heb ik gekozen om samen met een klasgenoot te doen alsof we verdwaald zijn. Uiteindelijk heb ik deze foto geknipt en gefotoshopt in een bos. Het zag er heel leuk en grappig uit.

Robotica

Voor de opdracht Robotica moesten in twee tallen een robot in elkaar zetten. Met behulp van het programma Lego Mindstorms konden wij de stappen volgen, en zo uiteindelijk een soort autootje te creëren die je kon laten bewegen. Via het programma was het ook mogelijk om de robot een parcours te laten rijden. Zo kreeg je steeds verschillende opdrachten van makkelijk tot moeilijk. Soms moest je wel even goed na denken voor je wist wat je nou eigenlijk moest doen, maar het lukte ons elke keer wel weer. Sarah en ik hebben een goede samenwerking gehad waardoor alles best vlotjes ging. We hebben de opdrachten zo goed mogelijk uitgevoerd. De eerste opdracht was bijvoorbeeld dat je de robot moest laten stoppen bij een lijn en moest je uitrekenen hoeveel rotaties dat waren zodat de robot op tijd stopte. Hier zie je een paar filmpjes: